niedziela, 11 września 2016

Chlebek ziołowy odrywany (bez Thermomix’a)


Ostatnio byłam na prezentacji Thermomix'a i dowiedziałam się, że obecnie hitem jest chlebek ziołowy z tegoż urządzenia. Okazuje się jednak, że wcale nie są Wam potrzebne tak drogie sprzęty, aby taki chlebek zrobić :-) I co najśmieszniejsze - zrobicie go nawet szybciej bez używania Thermomix'a ;-)

chlebek:
300 g mąki pszennej
150 ml ciepłej wody
20 g świeżych drożdży lub 6 g drożdży instant
25 ml oleju rzepakowego
1/2 łyżeczki soli
szczypta cukru

masło:
50 g masła
1/3 pęczka bazylii (można też użyć pół na pół bazylii i pietruszki)
2 ząbki czosnku
1/2 małej cebuli
duża szczypta soli


Do miski wrzucamy suche składniki chlebka i mieszamy. Dodajemy wodę z olejem i wyrabiamy ciasto około 1 minuty. Odstawiamy na bok. Masło miksujemy z ziołami i solą. Ciasto rozwałkowujemy na prostokąt i smarujemy masłem ziołowym. Następnie ciasto tniemy na paski i zwijamy w harmonijki, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli chcemy, aby poszczególne porcje były do odrywania, to układamy harmonijki luźno (ja tak zrobiłam), a jeśli chlebek ma stanowić jedną całość, to układamy je ciaśniej np. w małej keksówce. Gotowe ciasto pozostawiamy w ciepłym miejscu na 15-30 minut, żeby trochę urosło. Pieczemy 25-30 minut w 180 stopniach (termoobieg).



2 komentarze:

  1. Ale super pomysł. :) Zapraszam na swój blog kulinarny. :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. oł, jak pięknie wygląda! wyobrażam sobie, jak wspaniale pachnie

    OdpowiedzUsuń