sobota, 25 marca 2017

Kolorowe gofry


Sprawdzony, pyszny przepis na chrupiące gofry, wzbogacony o kolorowy "look" :-) Idealne, gdy chcecie zaskoczyć dzieciaki ;-)


225 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 łyżeczki cukru pudru (ja dałam 4)
1 szczypta soli
2 jajka
340 ml mleka
80 ml oleju (ja użyłam rzepakowego) + trochę do posmarowania
3 kolory barwników spożywczych (najlepiej naturalnych - ja użyłam w proszku)

Mąkę mieszamy z proszkiem, cukrem i solą. W osobnej miseczce roztrzepujemy jajka, a następnie mieszamy z mlekiem i olejem. Mokre składniki przelewamy do suchych i dokładnie mieszamy. Ciasto dzielimy na 3 części i do każdej dodajemy inny kolor barwnika. Rozgrzewamy gofrownicę. Za pomocą pędzelka rozprowadzamy oliwę na płytkach. Do każdego zagłębienia nalewamy po kleksie każdego koloru ciasta. Pieczemy do zarumienienia.



1 komentarz:

  1. Takich kolorowych gofrów to ja jeszcze nie jadłam, dzisiaj jak dzieciaki przyjdą ze szkoły to wyciągnę moją gofrownice profi i będę piekła gofry. Trochę im umile ten pochmurny dzień.

    OdpowiedzUsuń