niedziela, 3 lipca 2016

Ciasto Kinder Country (bez pieczenia)


Wczoraj mój synek świętował 5 urodziny :-) Ja za pieczeniem ciast akurat nie przepadam, ale chciałam dla niego zrobić coś wyjątkowego. A że przepada za czekoladkami Kinder Country, to postanowiłam zrobić mu taki tort. Wyszło MEGA pysznie, dużo się nie narobiłam, nie musiałam piec, a przy tym zaoszczędziłam kilka groszy na zakupie ciasta w cukierni ;-)

2 x 200 ml śmietanki UHT 30%
1 serek mascarpone 250g
2 tabliczki białej czekolady
2 tabliczki mlecznej czekolady
3 szklanki płatków z prażonej pszenicy + trochę do posypania
1 opakowanie herbatników


Z papieru do pieczenia wycinamy okrąg równy spodzie tortownicy. Wkładamy go na dno tortownicy i układamy na nim 1 warstwę herbatników. W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę i odstawiamy do ostygnięcia. Jedną śmietankę ubijamy na sztywno. Następnie na małych obrotach wmiksowujemy mascarpone i kolejno białą czekoladę (wlewając wąskim ciurkiem). Ważne, aby sprawdzić palcem, czy czekolada jest wystygnięta również na spodzie naczynia, bo inaczej śmietanka może się zważyć. Na koniec wsypujemy 3 szklanki płatków i mieszamy łyżką. Gotową masę wykładamy na herbatniki. W międzyczasie rozpuszczamy w kąpieli wodnej mleczną czekoladę i również pozostawiamy do ostygnięcia. Drugą śmietankę ubijamy na sztywno i następnie ciurkiem wlewamy do niej czekoladę, cały czas mieszając. W tortownicy układamy drugą warstwę ciastek, a na nie wykładamy masę czekoladową. Całość posypujemy porcją płatków. Tak przygotowane ciasto przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na noc).

25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja użyłam 25 cm i myślę, że jest optymalny, ale można inne rozmiary, to ciasto będzie wyższe, albo niższe ;-)

      Usuń
  2. A w jakiej ilości wody rozpuścić czekoladę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do czekolady nie dodajemy wody, tylko rozpuszczamy ją w garnuszku zanurzonym w drugim, który jest wypełniony wodą. To jest tzw. Kąpiel wodna ☺

      Usuń
  3. Widziałam to ciasto już wielokrotnie i strasznie kusi! :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Torcik idealny! Prawdziwa uczta dla łasucha :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupiłaś płatki z prażonej pszenicy? W jakiejś sieci marketów można je dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kangusy np, albo w biedronce są fajne za chyba 3 zł :)

      Usuń
  6. W każdym niemal sklepie dostaniesz płatki Kangus firmy Nestlé albo odpowiedniki w Lidlu czy Biedronce (choć w biedronce to chyba są nawet kangus)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ja użyłam 250 g, bo taki był w Lidlu, ale myślę, ze ciut większy czy mniejszy nie stanowiłby problemu ;-)

      Usuń
  8. No właśnie, jak duży serek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam 250 g, bo taki był w Lidlu, ale myślę, ze ciut większy czy mniejszy nie stanowiłby problemu ;-)

      Usuń
    2. Ja nic nie dodawałam, ale wybrałam śmietankę UHT (taką w kartoniku), bo ma mniejszą tendencję do ważenia się.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  9. Czy do śmietany dodawać jakis fix czy żelatynę, żeby była sztywniejsze czy ubijać bez tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nic nie dodawałam, ale wybrałam śmietankę UHT (taką w kartoniku), bo ma mniejszą tendencję do ważenia się.

      Usuń
  10. Basiu uwielbiam Cię! Kinder Country to ulubiony batonik mojej córy, zrobię jej takie ciacho na urodziny! Akurat ma w drugiej połowie sierpnia, to zdążę wszystko kupić, no i będę miała wolny piekarnik na tort! :) super

    OdpowiedzUsuń
  11. czy platki niezrobia sie gumowate przezto,zebede takdlugostaly w masie smietanowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stały całą noc w lodówce i nie były absolutnie gumowate, ale te, które były w serku nie były chrupiące tylko delikatne.

      Usuń
  12. Ubić śmietankę czyli wlac ta śmietankę do naczynia i miksowac mikserem do sztywności tak czy cos trzeba dodać aby była sztywna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy ubić normalnie mikserem, bez dodatków, ale naczynie musi być suche, żeby nie było wody

      Usuń
  13. Witam a czy platki maja byc miodowe ?czy zwykle?

    OdpowiedzUsuń