poniedziałek, 12 grudnia 2016

Omlet z oscypkiem i borówką


Ostatnio na jarmarku bożonarodzeniowym udało mi się kupić mojego ukochanego oscypka :-) Jako, że bardzo lubię oscypka na ciepło, to od razu pomyślałam, że fajnym pomysłem byłby z nim omlet. Dla przełamania smaku dodałam konfitury z borówki. Pycha!

Składniki na 3 omlety:
3 jajka
2/3 szklanki mąki
½ szklanki mleka
1-2 czubate łyżki otrębów owsianych
2 szczypty soli

do przybrania omletu:
oscypek pokrojony w plasterki
natka pietruszki


Rozdzielamy białka od żółtek do dwóch misek. Tam gdzie jest białko, dodajemy 2 szczypty soli i ubijamy mikserem na sztywną pianę. Do żółtek dodajemy mąkę, otręby owsiane i mleka. Mieszamy. Powinniśmy uzyskać lekko gęstą konsystencję ciasta naleśnikowego. Ciasto przelewamy do piany, a następnie delikatnym ruchem łączymy, tak aby piana nie opadła. Smażymy na rozgrzanym oleju. Omlet lubi „pić” olej, dlatego gdy go zabraknie na patelni należy trochę go podlać, bo inaczej omlet się przypali. Na gotowy omlet nakładamy dodatki – oscypka, borówkę i dekorujemy pietruszką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz