piątek, 13 stycznia 2017

Rustykalne cebularze pszenno-żytnie


Uwielbiam cebularze! A te domowe są jeszcze pyszniejsze niż kupne! I do tego bardzo łatwo się je robi :-)
Ciasto:

400 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej
5 g drożdży instant
1 łyżka soli
300 ml ciepłej (ale nie gorącej!) wody

Dodatki:
2-3 duże cebule
3 łyżki oleju do smażenia
1 duża szczypta soli
1 łyżka maku
roztrzepane jajko do posmarowania

Składniki ciasta mieszamy ze sobą (ja użyłam robota kuchennego z plastikowymi ostrzami, ale można też ręką). Gdy ciasto jest gładkie, wkładamy je do miski, zakrywamy folią spożywczą i pozostawiamy na 2 godziny do wyrośnięcia. W tym czasie na oleju szklimy cebulę pokrojoną w grubą kostkę i posypaną szczyptą soli. Gotową cebulę mieszamy z makiem.

Z wyrośniętego ciasta formujemy 6-8 placuszków. Zawijamy brzegi każdego do środka, żeby powstało zagłębienie, które wypełniamy cebulą. Tak przygotowane cebularze możemy jeszcze odstawić na 30 minut, żeby trochę wyrosły. Następnie brzegi smarujemy roztrzepanym jajkiem i pieczemy 10 minut w 240 stopniach (termoobieg).



5 komentarzy:

  1. Kiedyś lubiłam cebularze ale potem przestałam.. Twoje wygladają o wiele lepiej niż te z piekarni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki typ mąki pszennej i żytniej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam pszennej typ 650, a żytniej 720, ale myślę, że można pokombinować wg swoich upodobań :-)

      Usuń