czwartek, 4 sierpnia 2016

Chipsy z batatów (słodkich ziemniaków)


Naszło mnie na jakąś przekąskę ;-) Pomyślałam o moich dorodnych batatach, które już od jakiegoś czasu czekają w lodówce na swoją kolej. I wtedy pomyślałam, że przecież mogę z nich zrobić pyszne i dietetyczne chipsy! Polecam przepis :-D

Na 1 blaszkę chipsów:
1 duży batat
4 łyżki oleju rzepakowego
sól, pieprz lub mieszanka ziół do warzyw


Ziemniaka dokładnie myjemy, a następnie kroimy na 1-2 mm plasterki. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Układamy plasterki batata jeden obok drugiego i smarujemy olejem z pomocą silikonowego pędzelka. Przyprawiamy do smaku. Pieczemy 30 minut w 180 stopniach (grzanie góra-dół), następnie wyciągamy blaszkę, przewracamy plasterki batata na drugą stronę i pieczemy jeszcze 10 minut.

2 komentarze:

  1. uwielbiam bataty. Teraz latem jem je rzadziej, ale jesienią i zimą takie czipsy również goszczą na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio ciągle mam ochotę na chipsy, a że staram się nie przytyć (znów...) to postawiłam na dietetyczną wersję tej przekąski ;-)

      Usuń