czwartek, 25 sierpnia 2016

Szarlotka kanadyjska


Ponieważ moja kuchnia nadal składa się jedynie z lodówki, sięgnęłam do archiwum, żeby znaleźć dla Was jakiś pyszny przepis. I bardzo się z tego cieszę, bo w ostatnim czasie zupełnie zapomniałam o tym przepysznym i bardzo prostym w wykonaniu cieście. 

3 duże jabłka
240 g mąki pszennej
150 g cukru
80 g masła
2 jajka
20-40 ml wody
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
cynamon



Jabłka obieramy ze skórki, wykrawamy gniazdo nasienne i kroimy w niedużą kostkę. Wszystkie składniki ciasta poza wodą wrzucamy do miski i ugniatamy ciasto ręką. Następnie dodajemy wody, aby ciasto stało się bardziej luźne i porcjami wrzucamy jabłka. Gotowe ciasto przekładamy do formy (ja użyłam prostokątnej), posypujemy po wierzchu cukrem i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 190°C przez około 45 minut. Szarlotkę najlepiej podawać na ciepło z gałką lodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz