sobota, 6 sierpnia 2016

Pischinger kakaowy (piszinger, krajanka)


Dziś znowu mały powrót do przeszłości ;-) Strasznie mi ten stary aparat "śnieżył" zdjęcia... Ale przepis za to był niezwykle udany. Aż dziw, że o nim zapomniałam, a przy dzieciakach na pewno od czasu do czasu mi się przyda ;-)

1 szklanka mleka 2%
1 szklanka cukru kryształ
70 g masła
2 -3 łyżki naturalnego kakao
¾ szklanki mleka w proszku
1 opakowanie wafli

Mleko, masło i cukier gotujemy w garnku około 10 minut ciągle mieszając. Następnie dodajemy kakao i mleko w proszku (małymi porcjami). Gotujemy około 2 minuty nadal mieszając. Ewentualnymi małymi grudkami nie trzeba się przejmować. Gotową Masę zostawiamy do przestygnięcia na około 10 minut.
Wafle przekładamy słodką masą, nakładając na stronę z większymi zagłębieniami. Gdy już nasz wafel jest gotowy, wkładamy go do reklamówki i obciążamy książkami na około 1 godzinę (dzięki temu warstwy ładnie się połączą).
Po tym czasie pozostaje mam już tylko krojenie... I gotowe!

1 komentarz:

  1. wafle wyszly przepyszne!polecam
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń