czwartek, 24 września 2015

Ażurowe naleśniki z miodem wielokwiatowym


Przedstawiam pomysł na pięknie wyglądające naleśniki. Do ich przygotowania użyłam praktycznie zwykłego ciasta naleśnikowego (wzbogaconego jak zwykle w otręby) oraz butelki po ketchupie :-) Całość wykończyłam płynnym miodem, który jest wspaniałą, polską alternatywą dla popularnego syropu klonowego.


1 jajko
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka
1 szklanka niecała mąki
2 łyżki otrębów
4 łyżki oleju rzepakowego
1 szczypta soli
Miód wielokwiatowy nektarowy dla dzieci CD Miody


W misce mieszamy jajko z dużą szczyptą soli, mlekiem, wodą, olejem, mąką oraz otrębami, aż uzyskamy gładkie ciasto. Następnie przelewamy cisto do butelki z dziubkiem (ja użyłam butelki po ketchupie Fanex). Rozgrzewamy patelnię i wylewamy z butelki ciasto tworząc kratkę. Smażymy chwilę z jednej strony, a następnie z drugiej. Gotowe naleśniki zwijamy w naleśnik i polewamy miodem dla dzieci CD Miody z dozownikiem. 




9 komentarzy:

  1. Pięknie to wygląda. Sama mam ostatnio fazę na orzechy więc chętnie posypałabym to jeszcze siekanymi orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie! Na pewno zmałpuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie pomyślałabym żeby wykorzystać butelke po ketchupie, super rozwiazanie! i fajny ten miodek dla dzieciakow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miodek z dozownikiem to bardzo praktyczne rozwiązanie dla płynnych miodów!

      Usuń