niedziela, 10 lipca 2016

Domowy McMuffin Jajko z sosem tatarskim


Dziś kolejna dawka domowego fast food'u śniadaniowego ;-) McMuffin Jajko wydawał mi się nieco mdły i taki jałowy, wiec wzbogaciłam go o sos tatarski, który zawsze do brze smakuje z jajkiem! Polecam! Zróbcie sobie koniecznie taką wersję!

1 angielska bułka ‘muffin’
1 plaster topionego sera cheddar
1 duże jajko
1 łyżeczka oleju rzepakowego

sos tatarski:
2 łyżki majonezu
1 ogórek konserwowy
odrobina posiekanej cebulki
szczypta świeżo mielonego pieprzu


Jedno zagłębienie metalowej formy do muffinek smarujemy olejem i wbijamy jajko. Pieczemy 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni (grzanie góra-dół). Następnie przygotowujemy sos tatarski. Ogórek konserwowy kroimy w małą kosteczkę i mieszamy z pozostałymi składnikami sosu. Muffina przekrawamy na pół. Na jednej połowie kładziemy plaster sera i pod koniec pieczenia jajka wkładamy obie kromki do piekarnika, żeby się podgrzały. Następnie na kromkę z serem nakładamy jajko oraz porcję sosu tatarskiego. Przykrywamy drugą kromką i gotowe!


2 komentarze:

  1. kilka razy już piekłam takie angielskie bułeczki, ale dotąd nie przyszło mi do głowy, żeby podać je w takiej wersji, wyglądają bardzo zachęcająco! muszę kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowo! Ja jeszcze nie dojrzałam do samodzielnego pieczenia muffinów, także podziwiam!

      Usuń