sobota, 7 listopada 2015

Gofry bananowo-kokosowe z miodem


Uwielbiam piec gofry, bo moje dzieci bardzo je lubią i chętnie zjadają. Ale zawsze staram się, aby były nieco zdrowsze niż te kupne, ale tak samo (jak nie bardziej!) smaczne... Dlatego przemycam w nich owoce, słodzę miodem zamiast cukrem i używam najzdrowszej z mąk (orkiszowej) wzbogaconej o kilka łyżek zdrowych otrębów. 

2 banany
2 czubate łyżki wiórek kokosowych
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml mleka
1-2 łyżki miodu w bardzo praktycznym dozowniku od CD Miody
2 łyżki miękkiego masła
duża szczypta soli


Banany blendujemy na gładko. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy wszystko razem, aby powstało gładkie, gęste ciasto. Pozostawiamy ciasto na 10-15 minut, żeby „odpoczęło” i ponownie mieszamy. Za pomocą łyżki wazowej nakładamy porcje ciasta do gofrownicy i pieczemy rumiane gofry.



4 komentarze:

  1. ależ nabrałam ochoty na gofry! chętnie wypróbuję ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłam mi smaka na gofry. Uwielbiam, muszę zrobić wkrótce.

    OdpowiedzUsuń