piątek, 7 sierpnia 2015

Jarmark pod Gwiazdami na Wałach Chrobrego z okazji Festiwalu Sztucznych Ogni PYROMAGIC 2015


Przy okazji Festiwalu Sztucznych Ogni PYROMAGIC 2015 na Wałach Chrobrego pojawił się jarmark o wdzięcznej nazwie "Jarmark pod Gwiazdami". Pomimo temperatury oscylującej w granicach 40 stopni postanowiłam się tam udać i sprawdzić, co ciekawego można tam zjeść :-)


U góry, w okolicach Urzędu Wojewódzkiego zakupić można przeróżne rodzaje obwarzanków w cenie 5 zł za pęczek, czyli 11 sztuk. Ja wybrałam biszkoptowe, opisywane jako "dla dzieci" i faktycznie są mniej twarde, a w smaku lekko słodkawe. Bardzo fajna propozycja dla dzieciaków do pochrupania. Jako drugie wybrałam obwarzanki z makiem, nieco twardsze, ale nie bardzo twarde - również bardzo smaczne. Rodzajów jest z kilkanaście, każdy znajdzie coś dla siebie :-) 


Na dole, na ulicy Jana z Kolna rozlokowanych jest kilkanaście budek w skupisku, które wydają się stanowić ten właściwy jarmark. Zakupimy tutaj coś do jedzenia na miejscu. Ze względu na panujący upał osobiście na nic się nie zdecydowałam, ale potrawy wyglądały apetycznie. Ceny wysokie, ale jak pamiętam podobne jak zawsze w ostatnim czasie na tego typu imprezach. Szaszłyk, karkówka lub golonka po 8 zł za 100 g, kiełbasa 6 zł za sztukę, kaszanka 5 zł za sztukę, a frytki 5 zł za porcję. 


Pomiędzy stoiskami z jedzeniem na miejscu znaleźć możemy stanowiska z oscypkami, swojskimi wędlinami (trochę szkoda, że w taki upał leżą na pełnym słońcu...) oraz miodami. Nie byłabym sobą, gdybym nie kupiła moich ukochanych oscypków. Wybrałam stoisko, w którym serki były zacienione, a zapas to w ogóle leżał w lodówce... Kupiłam serek owczy za 20 zł (ten krótszy, grubszy) oraz kozi "mało słony" za 15 zł (ten chudszy i dłuższy). Muszę przyznać, że ten serek kozi jest bardzo podobny w smaku do oscypka owczego, a słony jest akurat. Za duży oscypek z mleka mieszanego trzeba zapłacić 15 zł.


Na jarmarku zakupicie oczywiście również lody, napoje typu "slushy" oraz zimne piwo. Znajdziecie też miejsca, żeby trochę się schłodzić :-) Ponadto w okolicach fontanny rozstawiona jest kurtyna wodna.


A na dzieciaki czekają różne atrakcje :-)


Wpadajcie koniecznie! :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz