niedziela, 9 sierpnia 2015

Placuszki z batatów z mąką orkiszową razową


Dziś postanowiłam zrobić moim chłopakom trochę inne placki ziemniaczane. Po raz pierwszy wykorzystałam też mąkę orkiszową zamiast dotychczas używanej mąki pszennej. I powiem Wam szczerze, że pomimo iż dodałam mąki razowej, nie zdominowała ona smaku placów. Cel wiec został osiągnięty - było smacznie i zdrowiej :-)


1 duży batat (tzw. słodki ziemniak)
1 mała cebula
3 jajka klasy M (lub 2 L)
szczypta soli
olej rzepakowy do smażenia


Batat obieramy i ścieramy na tarce na dużych oczkach. Cebulkę drobno kroimy w kosteczkę i wrzucamy do batata. Dodajemy jeszcze jajka, mąkę i szczyptę soli. Wszystko dokładnie mieszamy. Z powstałej masy smażymy na oleju małe placki. 

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie :-) Bardzo szybko się je robi.

      Usuń
  2. Fajny zamiennik tradycyjnych ziemniaczanych placków ;-) Za ten przepis chciałam wyróżnić Cię i nominować do Liebser Blog Awards, pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! Jest mi bardzo miło :-) Tylko trochę brakuje czasu na wypełnienie ankiety...

      Usuń