niedziela, 19 lipca 2015

Drożdżowa babka (placek z piekarnika) z cukinii z dodatkiem czarnuszki


Przepis na drożdżowe placki z cukinii zobaczyłam na blogu "Na piecyku" i od razu stwierdziłam, że muszę wypróbować przepis. Troszkę go zmieniłam i zapiekłam całość w piekarniku zamiast smażyć. Zobaczcie, co z tego wyszło ;-)


2 nieduże cukinie
1/2 czerwonej papryki
1 cebula
1 duża szczypta soli
2 łyżeczki przyprawy uniwersalnej naturalnej
1 łyżeczka czarnuszki
1 niecała szklanka mąki
4 małe jajka (u mnie od kurek zielononóżek)
7 g drożdży instant


Cukinię ścieramy na dużych oczkach tarki. Solimy, mieszamy i pozostawiamy, aby puściła sok. W tym czasie kroimy paprykę i cebulę w kosteczkę. Z cukinii odciskamy wodę, dodajemy paprykę, cebulę, przyprawę uniwersalną, czarnuszkę, jajka, mąkę i drożdże. Wszystko dokładnie mieszamy. Przekładamy ciasto na blaszkę (około 26x18 cm) wyłożoną papierem do pieczenia i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut, żeby ciasto trochę wyrosło. Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni (termoobieg). Dla dorosłych polecam jako dodatek sos czosnkowy, a dla dzieciaczków „saute”. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz