sobota, 11 lipca 2015

Jajka sadzone w pomidorach a'la shakshuka


Dziś na śniadaniu miałam gości. Mój pierwotny plan nie wypalił, więc musiałam przygotować coś na szybko z tego, co mam. I to danie okazało się być strzałem w 10! Goście byli zachwyceni :-)


3 jajka
3 łyżki oleju rzepakowego
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
500 g pomidorów z puszki
1 łyżka ketchupu Fanex
szczypta soli
1 łyżeczka przyprawy uniwersalnej naturalnej
1 płaska łyżeczka cukru
1/2 pęczka świeżej natki pietruszki


Na patelni rozgrzewamy olej i podsmażamy na niej cebulę oraz czosnek przeciśnięty przez praskę. Solimy odrobinę, aby cebula się zeszkliła, a nie przyrumieniła. dodajemy pomidory i ketchup (ja zawsze dodaję go do sosów pomidorowych, żeby jeszcze bardziej „wyciągnąć” ich smak). Doprawiamy przyprawą uniwersalną i dodajemy cukier. Dusimy tak długo, aż pomidory zupełnie się rozpadną i nadmiar wody odparuje, a sos stanie się gęsty. Na koniec w sosie robimy 3 zagłębienia, w które wbijamy jajka. Dusimy pod przykryciem do czasu, aż białka całkowicie się zetną. Gotowe danie podajemy w miseczkach obficie posypane posiekaną natką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz