sobota, 16 maja 2015

Babka ziemniaczana Ani z sosem arabskim



1,5 kg ziemniaków
3 jajka
2 cebule
kiełbasa (ulubiona, ja dałam jarmarczna)
3 ząbki czosnku
sól
pieprz
olej i bułka tarta do posmarowania formy
sos arabski Łowicz


Ziemniaki ścieramy na drobnych oczkach tarki. Cebulkę i kiełbaski kroimy w kostkę. Podsmażamy do zrumienienia. Czosnek drobno siekamy lub przeciskamy przez praskę. Wszystkie powyższe składniki mieszamy razem i dodajemy jajka. Formę smarujemy olejem i posypujemy bułką tartą. Masę ziemniaczaną przekładamy do formy i pieczemy około 50 minut w 190-200 stopniach (sprawdzamy patyczkiem do szaszłyków – babka jest gotowa, gdy po nakłuciu i wyciągnięciu jest suchy). Gotową babkę pokroiłam na małe kawałki i polałam ciepłym sosem arabskim Łowicz.

1 komentarz:

  1. Bardzo pomysłowe wykorzystanie sosu.

    Zapraszam do zapoznania się z moją opinią

    http://test-it.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń